КОМУ І ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНИЙ МАЛЮНОК

Друзі, усім привіт. А ми продовжуємо  нашу розмову про малюнок.

Перш ніж розпочати малювати.

Потрібно визначити основну ціль, яку Ви хочете досягти, приймаючи рішення зайнятися мистецтвом. Цей фокус потрібно тримати протягом усього періоду навчання.

Вам потрібно розуміти. Якщо немає конкретної мети, відповідно і результати будуть не найкращі.

Найголовніше - це бажання малювати, не просто зацікавленість цим процесом і його результатами, а НЕСТРИМНЕ БАЖАННЯ. Без нього ніякі інноваційні методи, ніякі найкваліфікованіші фахівці не допоможуть. Тому Ви або працюєте, або шукаєте собі якесь інше заняття. КРАПКА.

Із свого практичного досвіду я визначив три основних групи людей, яким важливо володіти основами образотворчої грамоти.

Перша група.

Це люди, які хочуть навчитися малювати для себе, як хобі. Вони, як правило, зразу ж намагаються взяти складні речі: портрет, фігура, архітектура, пейзаж і т. д., те що цікаво вже і сьогодні. В одних це виходить краще, в інших гірше, але зрозуміло одне. Якби були хоч мінімальні знання фундаменту, то результати були б значно кращі.



Друга група.

Це люди, які мають прямий стосунок до системи освіти, одним словом учителі, які викладають предмет малювання. Питання. Якщо викладають, то повинні знати  основи малюнка? Так, повинні. Але не все так просто.

Прямих фахівців з образотворчого мистецтва практично немає. У містах і містечках ще якось, а в сільських школах ситуація не найкраща. Малювання сьогодні, на жаль, в освіті рахується як другорядний предмет, тому його дають вчителям математики, географії, фізики і т. д. як додаткові години.

А тепер усе залежить від конкретної людини, має вона бажання сама вчитися і навчити чомусь дітей, чи ні. Тут я й хочу прийти на допомогу.

У свій час, коли ще викладав малюнок, мені довелося проводити семінар для учителів малювання нашого району. З усієї групи, а це понад тридцять людей, володіли основами малюнка тільки декілька учителів.

Це учителі малювання з гімназії, 3-ї школи, директор однієї із сільських шкіл (фаховий художник) і все. Всім іншим довелося просто на пальцях показувати і пояснювати.

Вони у цьому не винні, але мали і зараз мають можливість виправити ситуацію.


Третя група.

І тепер сама основна, для мене, група - це діти, які мріють пов'язати своє життя з мистецтвом або суміжними з ним професіями. Їх можна, у свою чергу, поділити також на підгрупи.

Перша підгрупа - це ті, хто хоче стати професійним художником, тут мінімальними знаннями і мінімальним практичним досвідом не обійтися. Потрібно над собою працювати і працювати не мало.

Друга підгрупа - це діти, які хочуть у майбутньому стати професійними, перукарями, архітекторами, модельєрами, дизайнерами різних напрямків і т. д. Тут ситуація трохи простіша.

Етап оволодіння академічним малюнком повинен пройти скоріше і з меншими вимогами щодо отриманих навичок. Хоча, як на мене, чим глибші знання Ви маєте, тим легше Вам буде оволодіти основною професією.

Підсумуємо.

Кожна з вищевказаних груп має мати свій рівень майстерності і тому підходи, завдання та цілі у них будуть різними. 

Єдине, що їх об'єднує - це фундамент. А фундаментом, як Ви вже зрозуміли, є ОСНОВИ МАЛЮНКА, правила і закони якого потрібно засвоїти перед тим як шукати свій шлях у неосяжний світ мистецтва.